Plány zájmových aktivit Mažoretky HvězdičkyVede:
Romana Brožková, Denisa Brožková Cíle: Seznámení s klasickým pochodem, tanečními prvky Nácvik točení hůlkou, práce s pompony Správné držení těla, orientace v prostoru, prohlubování rytmického
a hudebního cítění Radost z pohybu, dobrá nálada, předávání zkušeností mladším
kamarádům Rozvoj mrštnosti, flexibility, koordinace, paměti, kreativity Udržet pohyblivě aktivní děti po delší dobu (až 45 minut) – ohledy
na individuální zvláštnosti a potřeby Umět napodobit daný pohyb, bezpečně se pohybovat ve skupině Rozvoj dětského přátelství a smyslu pro estetické cítění hudbou a
tancem Prezentace naší mateřské školy na veřejnosti Obecně:
Děti předškolního věku jsou velmi aktivní, taneční činnosti navozují u dětí
dobrou náladu, vedou k rozvoji všestrannosti a ke správnému držení těla.
V tanci se u dětí projevuje smysl pro spolupráci s ostatními. Hra
na tělo zdokonaluje v cítění rytmu, děti se zdokonalují
v respektování tempa, charakteru, fixují si správné držení těla, taneční
chůzi, nová pohybová cvičení. Děti poznávají části svého těla, zjišťují svoje
vlastní možnosti, prožívají radostné pocity, podílejí se na tvorbě
choreografie. Motivace
je pro děti velmi důležitá. Je to především vystoupení, které motivují děti
k dobrým výsledkům a k pozitivní emoci, že chci. Učitelka musí mít
vždy na paměti, že to co do dětí vkládáme, se na nich může také odrážet. Zdravý
životní styl je prioritní v každém
věku, u dětí dochází k rozvoji hrubé motoriky, ke zpřesňování pohybů,
k rozvoji sluchového a zrakového vnímání. Taneční průprava u dětí
předškolního věku podporuje pohybový návyk jako základ životního stylu, spojený
s dobrou náladou.
Logopedická prevence - LogohrátkyVede:
Renáta Gajdošíková Cíle: Rozvoj
zrakového vnímání, sluchové paměti, rytmického vnímání, motorických schopností a
souvislého vyjadřování Mapování
chybných hlásek – depistáž Využití
logopedických pomůcek Povídání
nad obrázky, napodobování zvuků, určování počátečních písmen, gymnastika
mluvidel Nácvik
správného dýchání Míčková
automasáž – pomáhá zharmonizovat tělo, děti se uvolní, zklidní – relaxační
hudba, aromalampa
Muzikoterapie
– hra na bubny Djembe a Drumbeny Rozvoj
schopností dítěte pojmenovávat osoby, zvířata, rostliny, činnosti, předměty V září
a v říjnu byla u všech dětí provedena depistáž, která slouží k zmapování
chybných hlásek. Na základě tohoto vyšetření byla některým dětem doporučena
návštěva klinického logopeda. S dětmi s narušenou komunikační
schopností budu pracovat i individuálně. Budeme využívat vybavenou logopedickou
třídu, kde máme logopedické zrcadlo, knížky, obrázky, stavebnice na rozvoj
jemné motoriky, kostky. Děti zde mají látkové sáčky, ve kterých mají své
bublifuky, brčka, míčky, zrcátka, peříčka a vše, co umožňuje dětem lépe
zvládnout nápravu řeči a obohatit logopedické chvilky. Nápravu řeči začneme
gymnastikou mluvidel, povídáním nad obrázky, opakováním slovíček, vytleskáváním
a určováním počátečních písmen, napodobováním zvuků. Pro děti budou připraveny
pracovní listy. Pro zpestření budeme
zařazovat i „Míčkovou automasáž“, která má velmi široké uplatnění.
Pomáhá zharmonizovat tělo, děti se při ní zklidní, uvolní a masírují si určitou
část těla. Pro navození příjemné atmosféry si pustíme relaxační hudbu a
zapálíme aromalampu s vonnými oleji. Zařadíme i muzikoterapii. Bubnování na Djembe a Drumbeny. Správná řeč je velmi důležitá nejen při vstupu do
školy, ale i při volbě dalšího povolání. Proto by rodiče neměli podcenit řeč
svých dětí a měli by mít na paměti, že čas, který věnují svému dítěti, je
pravým projevem jejich lásky k němu a tím nejlepším důkazem, že jim na
dítěti opravdu záleží. DopraváčekVede:
Nataša Kačínová Cíle: Bezpečnost
na chodníku a na silnici – kde si děti mohou bezpečně hrát a jak se mohou
zviditelnit (používání reflexních prvků) Význam
semaforu, k čemu je důležitý, význam přechodu, podchodu, nadchodu Seznámení
s důležitými telefonními čísly IZS – POLICIE 158, HASIČI 150, ZS 155,
TÍSŇOVÉ VOLÁNÍ 112, MĚSTSKÁ POLICIE 156 Seznámení
se základními dopravními značkami, význam značek, poznávání značek
v nejbližším okolí Rozdělení
dopravních prostředků – podle místa pohybu (voda, silnice, koleje, vzduch) Povídání
o jízdním kole a jeho vybavení, proč je nutná přilba Význam
používání autosedaček
Malý zdravotníkVede:
Michaela Žďárská Cíle: Seznámení
s lidským tělem, naučit se pojmenovat jeho části a některé vnitřní orgány Prevence
– jak se chránit před nemocemi Naučit
se připravit zdravou svačinku, rozlišit zdravé potraviny od nezdravých Správná
hygiena – mytí rukou, péče o tělo Naučit
se správně pečovat o zuby Správné
otužování – vodou, vzduchem, sluncem Naučit
se chránit sám sebe – neznámí lidé, drogy Základy
první pomoci – jak ošetřit menší zranění, umět si poradit u větších Naučit
se správně používat telefonní čísla záchranného systému
Sportem k všestrannostiVede:
Dana Plhalová, Tereza Plhalová Míčové
hry a roztleskávačky Cíle: Manipulace
s náčiním a předměty (zvedat, nosit, kutálet, pohazovat, odrážet, kopat,
driblovat) Pohybovat
se ve skupině a spolupracovat Společně
prožitá sportovní aktivita Radost
ze společné sportovní činnosti Uvědomění
si dodržování pozornosti a respektu k ostatním dětem Rozvoj
pohybových dovedností, obratnosti, rovnováhy, rychlosti Rozvoj
koordinace, mrštnosti Vnímání
rytmu Zdokonalení
pohybu spojeného s hudbou Vzájemné
prožívání, radost ze zvládnutí skladby Základy environmentální výchovyCíle: Přiblížení základních pojmů
k environmentální výuce Nabídnout dětem širokou nabídku
k prozkoumání přírody Rozvíjet kladný vztah k přírodě,
sounáležitost s okolím Uvědomování si negativních jevů a poškozování
přírody člověkem Vést děti
k ochraně životního prostřední Umět rozeznat různé druhy přírodnin Uvědomovat si fungování přírody Podněcování dětí k přemýšlení o svém
podílu ve vztahu k přírodě, uvědomit si, že se jedná o celoživotní postoj Vést děti k třídění odpadu v MŠ,
znát barvy popelnic Spolupodílet se na sběru kaštanů Den ZEMĚ – s dětmi dalších tříd
uspořádat projektový den Keramika hrouOd
3 let děti rády vyrábějí, lepí, navlékají, modelují, zdobí, malují atd.
V naší mateřské škole je takového tvoření velmi mnoho a navíc máme
keramickou dílnu. Kde budeme vyrábět a tvořit v bohatě vybavené dílně. Cíle: Osvojení
základní techniky práce s hlínou Děti
se dozvědí, jak probíhá celý proces vytváření keramických výrobků, naučí se
práci s nářadím a pomůckami, procvičí jemnou motoriku a kooperaci oko/ruka. Rozvinou
svou kreativitu, představivost a radost z tvořivé práce. Utvářet
a rozvíjet základní manuální zručnosti a vytvářet pracovní dovednosti a návyky umožnit
rozvoj tvořivosti, představivosti a kreativity, podpořit kladný vztah k tvoření.
Zvířata a jejich světVede:
Jarmila Coufalová Jedná
se o zájmově vzdělávací aktivitu, zaměřenou na prohlubování vědomostí
v oblasti zvířat a přírody, Dle časových možností se koná 2-4x měsíčně
s předškolními dětmi, formou řízené činnosti s dětskou skupinkou. Děti
tráví tento čas ve vybavené třídě, na školní zahradě, popř. v rámci
výletu. Malí přírodovědci mají možnost vyzkoušet a pracovat s tematickým
materiálem, zajímavými pomůckami pro praxi, zkoumat skutečné přírodní výtvory.
Nebojácní chovatelé se podílejí na péči o nenáročné živé tvory (šneci,
strašilky, aj.) Stanovené
cíle: zábavnou formou poznávat zástupce fauny naší krajiny, využití
didaktických pomůcek, herních aktivit též v interaktivní podobě, plnění
tematických úkolů, pozorování živočichů v terénu, upevnit stávající
znalosti, získávat další vědomosti, posilovat vztah k živé přírodě,
prohlubovat základy environmentální výchovy. Během
roku se předškoláci podílejí na přípravě a účastní na besedách pro jednotlivé
třídy mateřské školy, ZŠ Šluknovská, Praktickou školu, ostatní MŠ. Účastní se
vědomostních a dovednostních akcí v rámci projektu MAP Českolipsko a
Novoborsko aj. GymnastikaVede:
Barbora Švédová Obecně:
Gymnastika
je soubor tělesných cvičení, jehož cílem je všestranný rozboj lidského těla,
udržení zdatnosti a celkově dobré výkonnosti. Je to procvičení všech svalů
v těle, získání akrobatických dovedností a smyslů pro rovnováhu. Dále je
zaměřena na obratnost a eleganci. Co
by děti měly zvládnout? Seznámení
se svým tělem a se svými možnostmi Naučit
se lehčí „základní“ gymnastickou sestavu Rozvoj
pozornosti a práci v kolektivu Cíl: Seznámení
s prostředím a průběhem tréninku Naučit
děti základům gymnastiky a sportovní přípravy Děti
by se měly naučit správně držet tělo, správně běhat, skákat a další sportovní
prvky Mladší
školní věk je vhodný pro nácvik a rozvoj koordinačních schopností Rozvoj
obratnosti a mrštnosti Umět
prvky napodobit Naučit
děti překonávat překážky, soustředit se a brát sport jako zábavu. Děti to musí
dělat s radostí. Do
lekce gymnastiky budeme zařazovat také motorická a kompenzační cvičení pro celý
rozvoj. Dětem to pomáhá rozvíjet všeobecné pohybové návyky či dovednosti a
obratnosti (např.: opičí dráhy, atletická cvičení, hry, lehká gymnastika aj.).
Dětem se také postupně zvyšuje nejen jejich obratnost a ohebnost celého těla,
ale i schopnost koordinace pohybů a rychlost jejich reakce.
Angličtina pro nejmenšíVede:
Jarmila Coufalová Vhodná
pro předškoláky, kteří se s anglickým jazykem setkávají v rodině,
nebo je baví. Kompetence:
nenásilnou
formou děti propojují řečové i sluchové vnímání českého a anglického jazyka napomáhá
k uvolnění mluvidel, artikulační správnosti, zlepšení výslovnosti Cíle:
podpůrným
ale především hravým způsobem připravit předškolní děti na další rozvoj
řečových dovedností v anglickém jazyce nabytí
slovní zásoby v oblastech základů počítaní, barev potravin, části lidského
těla, názvy předmětů, členů rodiny, ale i základní pozdravy a tvoření jednoduchých větných
vzorců
|
||
Mateřská škola, Česká Lípa, Bratří Čapků 2864, příspěvková organizace | ||